Les xarxes socials s'han convertit en un instrument que pot arribar a ser molt útil per a l'educació. Per això es necessari que els professors introduïsquen les xarxes en els actuals programes educatius.
Ara bé, tot això presenta una sèrie d’inconvenients a l'escola, ja que no tots el centres educatius gaudeixen de suficients equips informàtics per a tots els alumnes. A més, els professors no tenen els coneixements suficients i necessaris per a fer de les xarxes socials un element d'aprenentatge.
Cal destacar també que Facebook en aquest cas, te dues maneres d'utilització. D' una banda té una utilitat formal on se poden escriure documents, penjar apunts, comunicar-se amb el professor, així com resoldre dubtes comuns amb els companys de classe.
En canvi, l'altre ús és recreatiu. Es a dir, utilitzar-lo com a xat, per a jugar, per compartir vídeos, etc..
Per aquesta raó, ha d’haver-hi un compromís per part dels alumnes per a diferenciar quin és l'ús més apropiat per a l'àmbit acadèmic. A més, s’ha de remarcar que es podrà trobar més dificultat en alumnes adolescents abans que en gent més adulta com poden ser els universitaris.
Per aquesta raó, ha d’haver-hi un compromís per part dels alumnes per a diferenciar quin és l'ús més apropiat per a l'àmbit acadèmic. A més, s’ha de remarcar que es podrà trobar més dificultat en alumnes adolescents abans que en gent més adulta com poden ser els universitaris.
En la nostra opinió, les noves tecnologies com son els ordinadors, pissarres o fins i tot llibres electrònics, faciliten l'aprenentatge. A més la societat està molt avançada en la tecnologia i això ha de veure's reflectit en l’educació. Clar exemple seria la substitució gradual del guix per pissarres tàctils. Per això, cal que les escoles de hui en dia aconsegueixin un equipament adequat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario